- Ouders
- Jongeren
- Hulpverleners
- Virtuele rondleiding
- Aan de slag bij ons
- Sponsors
- Contact
Huize Levensruimte
PERSBERICHT
Afzender: Vlaamse Logo’s & Vlaams Instituut Gezond Leven
Plaats en datum: Averbode, 27 juni 2018
‘No steps, no glory’ is dé 10.000-stappenclash voor bedrijven. Deze wedstrijd liep van 1 tot 31 mei. Van de 28 deelnemende bedrijven eindigde Huize Levensruimte als winnaar van de Lente-editie 2018. Van alle bedrijven zetten zij de meeste stappen per deelnemende werknemer. Huize Levensruimte mag zich daardoor zes maanden lang de ‘Meest fitte werkplek van Vlaanderen’ noemen.
Een ‘zittend’ beroep is niet langer een excuus voor een inactieve levensstijl. Meer en meer bedrijven sporen hun werknemers aan om te bewegen, niet alleen voor en na, maar ook tijdens de werkuren. Een actieve levensstijl zorgt immers voor minder ziekteverzuim en stress, een hogere efficiëntie, meer productiviteit, creativiteit en nog veel andere voordelen. De 10.000-stappenclash ‘No steps, no glory’ motiveert werknemers om meer te bewegen: tijdens, voor en na het werk. De deelnemende bedrijven organiseerden tijdens deze Lente-editie o.a. lunchwandelingen, rechtstaand werken en vergaderen, lunchtornooien, beweegsessies, kantoor Olympics, enz.
Huize Levensruimte vindt gezondheid op de werkvloer heel belangrijk. Met een gedreven team van 10 medewerkers deed het bedrijf mee. Ze droegen 4 weken lang een stappenteller en stapten tijdens de drie competitieweken 3502 km. Goed voor een virtuele trip naar Groenland. Met een gemiddelde van maar liefst 18.678 stappen per dag wonnen zij de strijd.
Ze zijn dan ook tevreden met het behaalde resultaat. Jo Vandenbergh, preventie-adviseur van Huize Levensruimte blikt terug: “We koppelden No Steps, No Glory aan een interne wedstrijd tussen de verschillende afdelingen. Elke afdeling kreeg een persoonlijke teamcoach om medewerkers te motiveren. Dit uitte zich in een competitieve maand waar beweging centraal stond. We gingen als team wandelen met gepensioneerden in de buurt, en stimuleerden elkaar met motiverende berichtjes en foto’s in de Whatsapp groep, … Medewerkers gingen zelfs zo hard op in het spel dat het percentage werknemers die met de fiets kwamen opmerkelijk steeg.”
Nice to know |
|